MPA Logo

ASEAN Ports Association (APA)

ASEAN Ports Association (APA) နှင့်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုများ 

•    APA သို့ ၂၀၀၅ ခုနှစ်မှစ၍ အဖွဲ့ဝင်အဖြစ် ဝင်ရောက်ခဲ့ပါသည်။ 

   အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံအလိုက်နှစ်စဉ်အလှည့်ကျကျင်းပလျက်ရှိသည့်APA Main Meeting, Working Committee Meeting နှင့်အခါအားလျော်စွာကျင်းပလျက်ရှိသည့်Technical Committee Meeting, Sport နှင့် Seminar များသို့ မြန်မာ့ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်မှ အရာထမ်း/အမှုထမ်းများနှင့် ပုဂ္ဂလိကဆိပ်ကမ်းတံတားများမှ ကိုယ်စားလှယ်များစေလွှတ်၍ တက်ကြွစွာပူးပေါင်းဆောင်ရွက် လျက်ရှိ ပါသည်။ 

ASEAN Ports Association (APA) နှင့်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုများ  

•    ၂၀၁၄ခုနှစ် – 40th APA Annual Meeting ကိုအိမ်ရှင်နိုင်ငံအဖြစ်ရန်ကုန်မြို့တွင်လက်ခံကျင်းပ ခဲ့ပါသည်။ 

APA သမိုင်းကြောင်း 

နောက်ခံ။ ၁၉၆၇ ခုနှစ်တွင် အရှေ့တောင်အာရှဒေသရှိ နိုင်ငံများသည် ၎င်းတို့၏ စီးပွားရေး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု၊ လူမှုရေးတိုးတက်မှုနှင့် ယဉ်ကျေးမှုဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးတို့အတွက် ၎င်းတို့၏ အစီအစဉ်များကို မြှင့်တင်ရန် တောင်အာရှနိုင်ငံများအသင်း သို့မဟုတ် အာဆီယံ ဟုခေါ်သော စီးပွားရေးနှင့် ကုန်သွယ်မှု မဟာမိတ်အဖွဲ့ကို ဖွဲ့စည်းခဲ့သည်။ စတင်တည် ထောင်ခဲ့သော အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများမှာ၊ အင်ဒိုနီးရှား၊ မလေးရှား၊ ဖိလစ်ပိုင်၊ စင်ကာပူနှင့် ထိုင်းနိုင်ငံတို့ ဖြစ်သည်။ ထိုအချိန်မှစ၍ အာဆီယံသည် နိုင်ငံတကာ အသိုက်အဝန်းတွင် အဓိကအခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်ခဲ့ပြီး အာဆီယံ၏ အကျိုးစီးပွားကို ရှေ့တန်းတင်ခဲ့သည်။ 

တူညီသောဦးတည်ချက်အတိုင်း ရွေ့လျားလာရင်း ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်များအကြား ဒေသတွင်း ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်မှုအတွက် ခိုင်မာသောအခြေခံအုတ်မြစ်ကို တည်ဆောက်ရန်အတွက် နောက်ဆယ်စုနှစ်များ အတွင်း အပြိုင်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ဆိပ်ကမ်း ကိစ္စရပ်များနှင့်ပတ်သက်သည့် ပိုမိုထင်ရှားသောပြဿနာများကို နစ်မွန်းစေသော်လည်း၊ အာဆီယံ ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်အဖွဲ့ (APAA) သည် သက်ဆိုင်ရာဆိပ်ကမ်းတာဝန်ရှိသူများနှင့် တွေ့ဆုံပြီး အတွေ့အကြုံများ မျှဝေရန်အတွက် နေရာတစ်ခုအဖြစ် သတ်မှတ်ပြီး ဆိပ်ကမ်း ပြဿနာနှင့် ဆိပ်ကမ်းကို ထိခိုက်စေမည့် ပေါ်ပေါက်လာသော ပြဿနာများကို ရှာဖွေဖော်ထုတ် ရန် စိတ်ကူးထားသည်။  

အစောပိုင်းကာလ။ အာဆီယံတွင် ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်များ၏ မဟာမိတ်ဖွဲ့ရန် လှုံ့ဆော်မှုမှာ ၁၉၇၄ ခုနှစ်တွင် Sabah ၌ ကျင်းပသော အားကစားပွဲတော်အတွင်း ဒေသတွင်း ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုဆိုင်ရာ မူဘောင်နှင့် ယန္တရားရေးဆွဲရေးဆိုင်ရာ အစည်းအဝေးများ ဆက်တိုက်ပြုလုပ်ပြီးနောက် အာဆီယံဆိပ်ကမ်း အာဏာပိုင်အဖွဲ့၊ ယခုအခါ အာဆီယံဆိပ်ကမ်း၊ အသင်းအဖွဲ့ကို မွေးဖွားခဲ့သည်။ ၎င်းသည် Sabah အားကစားပွဲတော်တွင် ပါဝင်သူ ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံမှ Messrs R. Geotina နှင့် Indonesia မှ J. E. Habibie တို့၏ စိတ်ကူးပုံဖော်မှုဖြစ်သည်။ ၎င်းတို့အား ယခု APA ၏ တည်ထောင်သူအရာရှိများအဖြစ် ချစ်ခင်စွာ အမှတ်ရနေကြပြီး ၁၉၇၅ ခုနှစ်တွင် အသင်း၏ ပထမဥက္ကဌနှင့် ဒုတိယဥက္ကဌအဖြစ် ရွေးချယ်ခံရပါသည်။ 

APA သည် အောက်ဖော်ပြပါ ကျယ်ပြန့်သော ရည်မှန်းချက်များ အောင်မြင်မှုအတွက် သင့်လျော်သော ဖိုရမ်တစ်ခုအဖြစ် မူလက မျှော်မှန်းထားသည်- သတင်းဖလှယ်မှု၊ ကုန်သွယ်မှု အလေ့အထများ သဟဇာတဖြစ်မှု၊ နှင့် အာဆီယံဆိပ်ကမ်းများအကြား ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင် ရေး/အဆင်ပြေချောမွေ့စေရေး။ APAA ၏ ပထမအကြိမ် နှစ်ပတ်လည်အစည်းအဝေးကို ၁၉၇၅ ခုနှစ် စက်တင်ဘာလတွင် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ မနီလာမြို့တွင် ကျင်းပခဲ့သည်။ ယင်းကို အာဆီယံအဖွဲ့ဝင်ငါးနိုင်ငံဖြစ်သည့် အင်ဒိုနီးရှား၊ မလေးရှား၊ ဖိလစ်ပိုင်၊ စင်ကာပူနှင့် ထိုင်းနိုင်ငံတို့မှ ဆိပ်ကမ်းကိုယ်စားလှယ်များ တက်ရောက်ခဲ့ကြသည်။ အရေးကြီးသော အစည်းအဝေးတွင် အဖွဲ့ဝင်များသည် အသင်း၏ ရည်ညွှန်းခြင်းဆိုင်ရာ စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို တရားဝင်အတည်ပြုပြီး ၎င်း၏ ရည်မှန်းချက်များ၊ အခြေခံမူများနှင့် ရည်ရွယ်ချက်များကို စာရင်း သွင်းခဲ့ပါသည်။ အသင်းဖွဲ့စည်းခြင်းသည် ဆိပ်ကမ်းများ၏ အကျိုးစီးပွားကို မြှင့်တင်ရန်အတွက် ချစ်ကြည်ရင်းနှီးမှု၊ ပံ့ပိုးကူညီမှုနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို မြှင့်တင်ရန်အတွက် အဖွဲ့ဝင်-ဆိပ်ကမ်း များ၏ စုပေါင်းဆန္ဒကို ကိုယ်စားပြုသည်။ 

APAA ၏ တည်ထောင်သူအဖွဲ့ဝင်များသည် ကော်ပိုရိတ်အဖွဲ့တစ်ခုအဖြစ် သို့မဟုတ် ဗျူရိုတစ်ခုအဖြစ် ဖွဲ့စည်းကာ လည်ပတ်လုပ်ဆောင်နေသော အာဆီယံနိုင်ငံများရှိ အစိုးရ အေဂျင်စီများ ပါဝင်သည်။ စင်ကာပူ ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်၊ အင်ဒိုနီးရှား အများပိုင် ဆိပ်ကမ်းကော်ပိုရေးရှင်းများ၊ Kelang ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင် (မလေးရှား)၊ ထိုင်းနိုင်ငံ၏ ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင် နှင့် ဖိလစ်ပိုင် ဆိပ်ကမ်းများ အာဏာပိုင်တို့သည် ကော်ပိုရိတ်အဖွဲ့အဖြစ် လုပ်ဆောင်သည်။ ဤဆိပ်ကမ်းများသည် ပုဂ္ဂလိကစီးပွားရေးလုပ်ငန်းကဲ့သို့ လုပ်ကိုင်ကြပြီး စီမံခန့်ခွဲမှု၊ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု၊ လည်ပတ်မှုနှင့် ငွေကြေးထောက်ပံ့မှုတို့တွင် ကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်ခွင့် ကို ခံစားရသည်။ ၎င်းတို့သည် ၎င်းတို့၏တရားစီရင်ပိုင်ခွင့်အောက်ရှိ ဆိပ်ကမ်းများပေါ်တွင် အချို့သော စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းအာဏာများဖြင့် လွှမ်းမိုးထားသည်။ 

လက်ရှိတွင် ဗျူရိုအမျိုးအစား ဆိပ်ကမ်းများကို အများအားဖြင့် ဌာန/ပို့ဆောင်ရေးနှင့်/သို့မဟုတ် ဆက်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာန၏ လက်အောက်တွင် ၎င်းတို့ကို စနစ်တကျ နေရာချထားသည့် အခြားအစိုးရ အဖွဲ့အစည်းများက စီမံခန့်ခွဲပါသည်။ အင်ဒိုနီးရှားဆိပ်ကမ်းများကို ၎င်းအမျိုးအစား အောက်တွင် ခွဲခြားထားသည်။ 

ချဲ့ထွင်ခြင်း။ ၁၉၉၇ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာလတွင် စင်္ကာပူတွင် ၂၁ ကြိမ်မြောက် APA ပင်မအစည်း အဝေးတွင် အဖွဲ့ဝင်များသည် APA ၏ ဖွဲ့စည်းပုံအခြေခံဥပဒေနှင့် နည်းဥပဒေများဆိုင်ရာ ပြောင်းလဲမှုအား တရားဝင်အတည်ပြုခဲ့သည်။ ပြင်ဆင်ခြင်း/နောက်ထပ်ပြဋ္ဌာန်းချက်များထဲတွင်- အာဆီယံဆိပ်ကမ်းများ အသင်း (APA) သို့ အသင်းအမည်ကို ပြုပြင်ပြောင်းလဲခြင်း၊ အသင်းတွင် ဗီယက်နမ်ဆိပ်ကမ်းများ ၏တရားဝင်အသင်းဝင်မှုကို ကိုယ်စားပြုသည့် APA ၏ Logo တွင် နောက်ထပ်ကြယ်တစ်ပွင့်ပါဝင်ခြင်း၊ APA ၏ အဓိကစိုးရိမ်ပူပန်မှုအဖြစ် ဆိပ်ကမ်းစီမံကိန်း ရေး ဆွဲခြင်းနှင့် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးတို့ကို အကျုံးဝင်စေရန် အသင်း၏ လုပ်ငန်းများ နယ်ပယ်ချဲ့ထွင် ခြင်းနှင့် ရည်မှန်းချက်များ ချဲ့ထွင်ခြင်းအပြင် အခြားသော ဒေသတွင်း/နိုင်ငံ/နိုင်ငံတကာ ဆိပ်ကမ်း သို့မဟုတ် ဆိပ်ကမ်းဆိုင်ရာအဖွဲ့များ/အသင်းအဖွဲ့များနှင့် နီးကပ်သော ဆက်ဆံရေးကို မြှင့်တင်ရန်၊ တွဲဖက်အဖွဲ့ဝင်များအဖြစ် ကော်ပိုရိတ် သို့မဟုတ် ပုဂ္ဂလိကပိုင် ဆိပ်ကမ်းများ ပါ၀င်ရန် APA အဖွဲ့ဝင်မှုတိုးချဲ့ခြင်းလုပ်ငန်းများလုပ်ဆောင်ခဲ့ပါသည်။  

အဖွဲ့ဝင်များ။ အသင်းသည် လက်ရှိတွင် ပုံမှန်အသင်းဝင်များနှင့် စုပေါင်းအဖွဲ့ဝင်များအဖြစ် အသိအမှတ်ပြုဖွဲ့စည်းထားသည်။ ပုံမှန်အဖွဲ့ဝင်များသည် နိုင်ငံတွင်း ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်များ နှင့်/သို့မဟုတ် အစိုးရ၏ အကျိုးစီးပွားအများစုကို ထိန်းသိမ်းထားသည့် နိုင်ငံဆိပ်ကမ်းများဖြစ် သည်။ ကော်ပိုရိတ် သို့မဟုတ် ပုဂ္ဂလိကပိုင် ဆိပ်ကမ်းများတွင် တွဲဖက်အဖွဲ့ဝင်များ ပါဝင်သည်။ ၎င်းအဖွဲ့ဝင်များသည် အလုပ်နှင့် ဦးစားပေးအစီအစဉ်များ၊ နှစ်စဉ်ဘတ်ဂျက်များနှင့် အသင်း၏ အခြားကိစ္စများကို ဆုံးဖြတ်သည်။ ဥက္ကဋ္ဌနှင့် ဒုတိယဥက္ကဋ္ဌတို့ကို ရွေးချယ်တင်မြှောက်ခြင်း၊ လုပ်ငန်းကော်မတီ သို့မဟုတ် နည်းပညာကော်မတီများ၏ အဆိုပြုချက်များ၊ အကြံပြုချက်များ သို့မဟုတ် အစီရင်ခံစာများဆိုင်ရာ ကိစ္စရပ်များကို ဆွေးနွေးရန် အထူးအစည်းအဝေးများကို တက်ရောက်ပါသည်။ အသင်း၏စုပေါင်းအင်အားကို မြှင့်တင်ရန်အတွက် ၁၉၈၄ ခုနှစ်တွင် ဘရူနိုင်းဒါရုစလမ်တွင် ဆိပ်ကမ်းများ ဝင်ရောက်ခြင်းနှင့်အတူ အသင်း၏အဖွဲ့ဝင်အဖြစ် တိုးချဲ့ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။